Sunday, March 18, 2012

Presiden CUEPACS tampar Nurul Izzah pasal bising sangat isu Pembiayaan Pinjaman PPR

Saya Sokong Penuh!

Itulah kata-kata Presiden CUEPACS Datuk Omar Osman semasa kenyataan akhbar tentang Pembiayaan Pinjaman PPR menggunakan duit EPF.

Sesunggunya isu ini sudah banyak menarik Fitnah, dan sudah tentu kaki Bangkang, Auta dan Fitnah #1 ialah Ratu BAF atau Ratu Bangkang, Auta dan Fitnah iaitu Nurul Izzah.

Nurul ni senag je nak tunjuk diri dia buat kerja. Panggil press conference, buat tipu, auta, buat fitnah, bangkang segala-gala benda. Lepas tu kenyataan nya akan disiarkan oleh portal-portal berita Pembangkang, diwar-warkan berhari-hari macam berita benar. Ini lah modus operandi dia!



Dalam kes Pembiayaan Pinjaman PPR ini sama juga.

1. Penduduk yang 90% Melayu bukan golongan orang senang mahu beli rumah.
2. Kerajaan buat keputusan benarkan, lalu buat tawaran.
3. Ada yang x dapat pinjaman bank sbb kerja penjaja dan peniaga dan sebagainya walaupun sewa pada DBKL tak pernah lambat bayar, maka mereka hilang peluang miliki rumah.
4. Kementerian Wilayah dan Menteri Wilayah boleh saja kata "Maaflah Tuan-tuan dan puan-puan, kami dah tawarkan dan cuba sedaya-upaya bincang dgn bank, tapi mereka enggan". Tapi Menteri Wilayah Raja Nong Chik nak juga Melayu-Melayu ini miliki rumah yang boleh diwariskan pd anak-anak mereka, rumah tengah-tengah KL, nak banyakkan pemilikan aset Melayu. Maka buat Program Pembiayaan, dan jumpa dengan badan-badan yg berkemungkinan berminat utk melabur.
5. Beberapa badan berminat, tapi offer EPF paling menarik. So terima tawaran EPF.

Untuk lebih faham isu ini, nampak gayanya Yayasan Wilayah dan Raja Nong Chik dah buat jawapan lengkap di http://www.basmihasutan.com/ dan di Website Yayasan Wilayah di sini.

Itu lah ceritanya. Tapi Nurul x habis cuba merosakkan Program Pemilikan Aset Tengah Bandaraya KL bagi Orang Melayu yang paling signifikan sekali di Milenia baru ini.

Baru-baru ini Malaysian Insider siarkan satu artikel kata CUEPACS x sokong dan sebagainya. Nah tiba-tiba Presiden CUEPACS pada Khamis lepas (15/3/2012) kata CUEPACS sokong, malah CUEPACS mahu ia diluaskan lagi pada pesara awam.

Hah, CUEPACS bagi satu pelempang pada Nurul.

Harap-harapnya pengundi Melayu terutama yang di Lembah Pantai dan KL boleh sebarkan cerita ini pada pengundi-pengundi Melayu lain, janganlah sekali-kali lupa yang Melayu PKR sanggup halang orang Melayu dapat rumah sendiri, semata-mata sebab politik!

No comments:

Post a Comment