Friday, May 25, 2012

Dendam Anwar Terbalas! Saiful Bukhari cedera 7 jahit di kepala di Lembah Pantai!




Terlerai sudah tandatanya siapa budak berbaju Merah yang disiarkan blog-blog semalam yang terlantar di katil hospital selepas diserang samseng PKR semasa ceramah bersebelahan Anwar Ibrahim dan Umi Hafilda di Lembah Pantai.

Namanya Mohd Saiful Bukhari! Tak tipu.

Ceritanya aku cedok dari blog JoePisang disini.

JoePisang hadir sendiri di Press Conference yang diberikan Ketua Penerangan UMNO LPantai Datuk Ibrahim Thamby Chik dan Ketua Pemuda UMNO LPantai Datuk Sazali Kamilan.

Turut hadir banyak press, termasuk dari Malaysiakini, Sin Chew dan GuanMing Daily.

Dalam PC ini, Datuk Ibrahim menyelar Anwar Ibrahim yang menjerit "Sial, Celaka" kepada orang-orang UMNO yang duduk mendengar Ceramah Ummi Hafilda di sebelah.

Datuk Ibrahim bertanya, "ini kah yang digembar-gembur sebagai bakal Perdana Menteri Pakatan" Cheh!

KP Pemuda UMNO pula mengatakan bahawa perangai Ahli Parlimen Lembah Pantai yang membesar-besarkan cerita sehingga menamakan malam 24hb itu sebagai "malam berdarah di Lembah Pantai" sebagai cerita spin biasa PKR.

Walaupun orang UMNO sendiri cedera (Saiful dibaling batu) dan ada juga pemuda UMNO yang menerima serangan dengan senjata "padlock" (mangga pintu) yang mujur hanya terkena sipi sahaja, tetapi UMNO tidak pula menuduh PKR membalingnya, sebab tidak nampak dengan mata sendiri siapa yang membaling objek-objek ini.

Pondan betul PKR Lembah Pantai ini ye. Ambil contoh si Fahmi Fadzil, SetPol Nurul Izzah. Sebenarnya, ada 4-5 orang datang ke arahnya malam itu, tetapi entah apa yang digorengnya pada Malaysiakini, dilaporkan 50 orang mengepongnya.

Apa punya kedi lah.

Datuk Sazali turut mengatakan bahawa pada malam itu, disamping Ceramah Ummi Hafilda yang dianjurkan NGO Majlis Permuafakatan Muslim Lembah Pantai, turut sama ada 2 acara lain, iaitu Simulasi Pilihanraya yang dihadiri Pemuda UMNO Lembah Pantai dan juga ada kumpulan belia yang sedang berkumpul untuk pelancaran Konvoi mereka ke Hari Belia Putrajaya.

Maka sudah tentu dengan crowd ini, ditambah lagi dengan penduduk Pantai Permai sendiri yang mahu tidur sebab esoknya hari kerja, tidak dapat diketahui apa yang sebenarnya berlaku.

Ini berbeza dengan Nurul Izzah yang tanpa menyiasat memekik-memekik macam beruk gila menyalahkan UMNO.

Yang paling bestnya, Datuk Raja Nong Chik yang pada masa itu berada di Miri, Sarawak untuk program Kesejahteraan Bandar di bawah Kementerian beliau turut dicabar Nurul izzah untuk berdebat dengannya malam itu.

Biol la, Nurul Izzah ni, memang jenis tahu mencabar, tahu bercakap je. Sedangkan Raja Nong Chik sedang bekerja untuk rakyat.

Ini lah kisah sebenar PKR. Mereka bijak menuduh, sedangkan satu negara tahu siapa yang ganas, siapa yang samseng. Nak tanya sikit pada Nurul Izzah dan PAPA CIFUT, siapa yang terbalikkan kereta polis, siapa yang menendang polis, siapa yang memukul wartawan stesen TV AlHijrah yang cuba membantu anggota polis yang kemalangan? Itu semua orang anda lah!

PKR, Nurul Izzah, Anwar Ibrahim. Kokok berdera-derai, ekor bau tahi!

2 comments:

  1. Salam Persahabatan dari Blog Gelombang Rakyat.

    http://gelombang-rakyat.blogspot.com/

    ReplyDelete