Sunday, April 15, 2012

Persendakan orang nama Melayu kahwin Kristian! Website Malaysia Chronicle sengaja cabar dan hina Islam dan Melayu!



Semalam Ahad 15 April 2012 website Malaysia Chronicle, iaitu website yang lagi kronik dari web-web laknat lain seperti Malaysiakini dsb menyiarkan satu artikel bertajuk "Eye-opener for the Malays? Rudd's son marries Zara Shafruddin at St James Church".

Terjemahannya berbunyi, "Pembuka mata Melayu? Anak Rudd mengahwini Zara Shafruddin di Gereja St James".

Aku tidak peduli sama Zara Shafruddin.



Tapi aku peduli dengan satu fakta:

APA MAKSUD MALAYSIA CHRONICLE DENGAN TAJUK ARTIKEL INI?

Pada bacaan saya, artikel ini bertujuan mencabar dan menghina pegangan majoriti rakyat berugama Islam dan berbangsa Melayu di Malaysia. Sudah tentu artikel ini turut ditujukan berikutan isu Murtad yang sangat hangat sekarang. Telahan dan bacaan saya ini saya rasa tepat kerana nampaknya pengkomen di dalam Malaysia Chronicle juga begitu. Para pengkomen berhari raya mempersendakan pegangan kita rakyat Islam dan Melayu di bumi Malaysia. Ini biasa, setiap kali berita begini keluar baik dalam Malaysiakini, atau Malaysia Today, atau dalam Insider, islam dan Melayu akan dihina mereka.



Masing-masing boleh buat telahan sendiri dalam isu ini. Tapi nak juga aku tahu apa ulasan ahli-ahli PAS dalam isu ini. Maklum lah website MALAYSIA CHRONICLE ini milik pemimpin Pakatan Rakyat. Takkan bila orang Islam PAS baca benda ini langsung sikit pun tak kesah kot?

1 comment: