Sunday, May 21, 2017

Kembara Mencari Buffet Ramadhan 2017 Paling Unik & Kambing Panggang Paling Best Ramadhan 2017!

Aku kalau pergi Buffet Ramadhan, sama ada bayar sendiri atau orang bayarkan (biasanya orang bayar lah), ada 2 benda yang aku akan buat tinjauan dulu, sebelum apa-apa yang lain, tak kesahlah Ramadhan Buffet kat mana pun.

Satu, aku akan checkout Kambing Panggang dia. Kalau kambing panggang dia nampak menyelerakan, nampak garing dan tak basah lembap sangat, memang aku bagi markah 'A' , itu belum makan lagi.

Dua, aku akan tengok apa lagi yang ada atas dapur panggang dan bakar dia -- kalau setakat satay, fail. Aku dok Kajang kot wei, apa ada heran satay ni.

Tapi kalau ada ikan bakar, ada daging pulak, ada pulak seafood, aku bagi 'A' yang kedua.

Yang lain-lain boleh simpan tepi lah. Dua-dua ni aku target.

So baru2 ni member blogger ajak preview berbuka di Kota Seriemas Golf & Country Club. Ini preview kedua aku, dan secara ikhlas sampai hari ni dah 5 preview aku pergi. Secara jujur, aku tak janji nak tulis review, dan tak bayor pun, so aku tak hutang sapa-sapa review ok.!

Cuma yang aku rasa aku puas hati je aku nak review. So yang Kota Seriemas Golf ni, aku nak review, sebab gila babas puas hati!

Korang tengok lah kambing panggang dia beb!


Kambing dia sangat-sangat lembut, dan tekstur dia memang lain sangat. Aku ambik part yang ada tulang (dan segala macam part lain). Dia punya daging kambing lerai tu dari tulang.

Gila impress aku!

Sebab nya?


Bakar dalam Tanah.

Kambing ni diorang panggang dalam tanah, overnight.

Balut dgn daun pisang, kemudian dengan foil, kemudian Bakar guna bara dan tutup, dalam ketuhar bawah tanah.

Sebab tu kambing dia cukup punya lembut texture dia.

Gila best kambing ni.

Ni bila dah keluarkan dari tanah.


Style. Aroma panggang dia punyalah sedap. Dengan rempah dan daun pisang dalam foil tu.

Bila buka foil,


Pergh! Sedap tak tipu.

Ni aku bagi 'AAA'.

Lepas tu aku check out bakar2 dan panggang2 yang lain.

Hambik kau!

Fuh! Ribs. Yg bawah tu bukan satay tapi shashlik.


Udang lipan atau 'slipper lobster' bakar. Susah dapat ni.

Ni kalau kat Tony Roma dah berapa dah kena bayar banyak ni.

Udang Bakar!!!!!

Di samping itu masakan kampung ada, menu dari Asia Tengah ada, menu Laluan Sutera ada, macam-macam lagilah.

Menu Laluan Sutera ni menarik juga, tapi next entry lah.

Apapun,, bagi aku, kalau korang minat kambing panggang dan benda-benda bakar dan panggang lain, untuk Buffet Ramadhan 2017 ni, yang Kota Seriemas ni wajib pergi. 

3 comments:


  1. تبحث عن شركة متخصصة فى خدمات التنظيف بالدمام بافضل المعدات والسوائل وثقة تمة فى العمل ودقة فى النتائج كل هذه المميزت توفرها شركة الجنرال الشركة الافضل والامثل فى الخدمات المنزلية بالدمام وبما اننا الشركة الافضل والامثل بدون منافس سوف نسعى لتوفر افضل الخدمات باقل تكلفة وبقدر كبير من الاهتمام والدقة عزيزى اينما كنت فى اى منطقة ا وحى تابع لمدينة الدمام اتصل بنا وسوف نصلك فى الحال شركة االجنرال للخدمات المنزلية
    شركة نقل عفش بالدمام

    شركة تسليك مجاري بالدمام

    شركة مكافحة حشرات بالدمام

    شركه تنظيف منازل بالدمام ومجالس وكنب وشقق

    شركه مكافحه نمل ابيض بالدمام بافضل المبيدات

    شركه تنظيف مجالس وكنب بالدمام بافضل مواد التنظييف

    شركه تنظيف خزانات بالدمام مع التعقيم والغسيل

    شركه تنظيف منازل بابها فى الحال

    شركه تنظيف سجاد بالدمام



    ReplyDelete
    Replies

    1. تبحث عن شركة متخصصة فى خدمات التنظيف بالرياض بافضل المعدات والسوائل وثقة تمة فى العمل ودقة فى النتائج كل هذه المميزت توفرها شركة الجنرال الشركة الافضل والامثل فى الخدمات المنزلية بالرياض وبما اننا الشركة الافضل والامثل بدون منافس سوف نسعى لتوفر افضل الخدمات باقل تكلفة وبقدر كبير من الاهتمام والدقة عزيزى اينما كنت فى اى منطقة ا وحى تابع لمدينة الرياض اتصل بنا وسوف نصلك فى الحال شركة االجنرال للخدمات المنزلية
      شركه نقل عفش بالرياض بافضل سيارات النقل

      شركه تنظيف منازل بالرياض وتنظيف مجالس وكنب

      شركه تنظيف سجاد بالرياض وتنظيف موكيت

      شركه تنظيف منازل بالرياض

      شركه كسف تسربات بالرياض

      شركه مكافحه حشرات بالرياض

      شركه عزل اسطح بالرياض

      Delete
  2. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang melihat jawatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang untuk mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda yang benar dan hanya LOAN SYARIKAT yang ALLAH dihantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GLOBAL GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang besar, untuk memungut semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat untuk membebankan tidak seperti syarikat-syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh penguji yang mempunyai nombor indonesia dan whatsapp, mereka semua penipu, bagaimanakah sebuah perusahaan perseorangan memberi pinjaman ?, yang sepatutnya menjadi pertanyaan pertama kalian orang-orang saya.

    Saudara-saudara saya dari Asia, saya minta kamu mendengarkan saya kerana saya bersumpah kepada kamu atas nama Allah, bahawa saya memberitahu anda semua kebenaran, SEMUA LOAN GANJARAN GLOBAL, syarikat adalah satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda sebaik sahaja anda melengkapkan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Kenapa anda tidak berada di kalangan usahawan ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENINGKAT untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan untuk meningkatkan tahap hidup anda, di sini adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di fradesyriritia12@gmail.com EMAIL saya untuk maklumat lanjut, saya akan senang mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati semua PINJAMAN SEMUA GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    ReplyDelete