Friday, July 29, 2011

Budak Biol nak bunuh DS Najib mendapat Inspirasi dari Khairy??!!

Surat terbuka budak biol yang ditahan di KL Sentral kerana serangan terrorist ke atas Perdana Menteri Malaysia. Beliau ditahan bersama-sama budak gemuk terlebih makan, tapi masih tak tahu bersyukur dapat makan banyak sebab duduk aman di negara Malaysia.

Ini surat si biol, Setiausaha Politik Ahli Parlimen Ampang, Mohd Fareez Kamal Intidzam:

Susulan laporan penahanan saya dan aktivis Bersih lain semalam, sehingga tempoh 24 jam ini saya telah diserang hebat di twitter, facebook dan blog pro-Umno bahawa kononnya saya ditahan kerana cubaan sabotaj terhadap program edaran Jalur Gemilang semalam.

Malah ada yang melampau sehingga mendakwa bahawa saya merancang mahu memcederakan dan membunuh YAB Perdana Menteri semalam hanya kerana kapasiti lain saya sebagai pengasas Pertubuhan Revolusi Anak Muda Malaysia (PRAMM).

Ingin saya ingatkan kepada tentera media upahan Umno dan Najib, hatta Papa Gomo sekalipun, bahawa jika Najib terus-terusan menipu, menindas dan membuli rakyat, bukan sahaja rakyat akan menolak beliau dan Umno-BN pada PRU13 kelak, malah tidak mustahil ada yang akan sanggup membunuhnya juga nanti.

Maka, demi memelihara keselamatan YAB PM, saya menggesa agar seluruh jentera Umno jangan pernah mencabar kesabaran rakyat lagi.

Penahanan semalam juga menggambarkn seolah saya dan aktivis lain umpama pengganas di negara ini. Hanya sebuah kerajaan yang bersalah pada rakyatnya sahaja akan takut berhadapan dengan rakyatnya.

“Dear PM, my name is Fareez. And I’m not a terrorist.”

Saya hanya seorang rakyat. PM adalah hak rakyat. Maka adalah hak untuk saya berjumpa dan menegur PM kerana PM itu milik rakyat. Demi Rakyat, saya sayangkan negara saya. Demi Rakyat, saya mahu PM letak jawatan.

Sekian. Terima kasih.


Mohd Fareez Kamal Intidzam
Political Secretary to YB Zuraida Kamaruddin
Contact No.: 013-3367701 (BBM 20C9179)


tapi .....



?????????????????

Macam mana Khairy Jamaluddin pulak boleh jadi Inspirasi pada si biol ni?

Wednesday, July 27, 2011

Kita kekah Singa malam ini!


Yahoo! Kawan gua berjaya dapatkan tiket!

Terbaik bro, terbaik!

Malam ni kita kasi kekah ramai-ramai itu Singa-singa celup!

p/s: Nuar Berahi hang jangan stim lak tengok gambaq ni!

Monday, July 25, 2011

Ahli2 Parlimen BN Gua Musang, Pandan dan Tuaran akan keluar BN, bentuk Parti Baru, Join PR dan lawan BN. Pendedahan Eksklusif!

Tak berapa ramai yang ambik pot akan penubuhan Amanah oleh Ku Li.

Rata-rata sebab semua yang duduk depan EXCO Amanah dikira 'has-been' dalam politik.

Tapi jangan tak tau, Amanah berupaya menggegarkan senario politik negara.

Ada pimpinan Amanah yang sudah bocorkan rahsia mereka.

Apa rahsianya? Siapa yang bocorkan?

Yang membocorkan ialah Sakmongkol, Datuk Ariff Sabri bekas ADUN UMNO yang tak habis-habis menghentam UMNO. Dia terbocor rahsia ini di ruangan komen blognya di sini, apabila menjawab soalan dari seorang tukang komen.




Rahsianya ialah bahawa pemimpin-pemimpin yang menyokong Amanah, yang terdiri kebanyakannya dpd pemimpin-pemimpin BN, akan mengisytiharkan keluar BN, tubuh Parti Baru dan Parti baru ini akan menyertai Pakatan Rakyat.

Bahayanya ialah mereka ini ialah 'sitting MP', dan sebarang tindakan keluar parti oleh sitting MPs akan memberikan kesan negatif yang besar pada pihak yang ditinggalkan, dalam kes ini BN.

Siapa Sitting MPs ini?

1. Ku Li- Ahli Parlimen Gua Musang (BN-UMNO)
2. Ong Tee Keat - Ahli Parlimen Pandan (BN-MCA)
3. Wilfred Bumburing - Ahli Parlimen Tuaran (BN-UPKO)

Mari kita bloggers sebagai rakyat yang tak mahu melihat negara ini jatuh ke bawah pengaruh asing, sama-sama siasat dan lihat perkara ini. Sebelum UMNO dikejutkan dan tak sempat bersedia, lebih baik kita counter awal-awal, tengok apa game mereka.

Sunday, July 24, 2011

Jalan bogel-bogel di negeri pemerintahan PAS dan kawan-kawan




Macam mana ni Hadi Awang, Tantawi, Tuan Ibrahim?

Syok lah PAS ganti UMNO gini kalau banyak peraduan bogel-bogel gini ye. Dulu masa Penang bawah BN tak ada, tapi bila bawah PAS dan kawan-kawan ada.

Hip Hip Hooray untuk PAS! We Love Abang Sabu!

Lagi gambar-gambar di sini.



Thursday, July 21, 2011

Jawapan terbaik pd kenyataan "buta sejarah" Hadi Awang yang merujuk kpd perjanjian Al Fudul


Ini jawapan terbaik tentang tuduhan Haji Hadi bahawa mana-mana atau sesiapa sahaja yang membantah PAS menyokong perhimpunan Bersih 2.0 sebagai buta sejarah Islam.

Ia diambil dari GAP dan ditulis oleh seorang komentar GAP.

Oleh kerana ia terlampau bagus, saya siarkan semula sepenuhnya email itu disini. Selamat membaca dan elok sebarkan:-

Haji Hadi juga memberi contoh dan bertujuan memberi fakta konon Nabi kita Nabi Muhamad saw juga pernah menyokong demontrasi jalanan, seperti mana yg dinyatakan oleh beliau seperti berikut:

"Nabi Muhamad saw menyertai perjanjian Al Fudul di Mekah untuk membantu mereka yang dizalimi ketika Nabi belum menyebarkan Islam. Dan Baginda berkata dalam satu hadisnya, sekiranya ia berlaku lagi (semasa sudah menyebarkan Islam), aku akan menyertainya. Jadi berdasarkan sejarah ini, orang yang kata kat PASitu tidak tahu sejarah Islam sebenarnya," (wawancara khasnya dengan Harakahdaily dan Harakah.)

Apa yang pasti Haji Hadi DENGAN SENGAJA TELAH MEMUTAR BELITKAN FAKTA dan MENYEMBUNYIKAN KEBENARAN YANG HAKIKI.

Yang disembunyikan Haji Hadi:

1... Perjanjian Al-Fudul atau disebut Hilf al-Fudul : FUDUL itu sendiri bermaksud "MULIA". Perjanjian al-Fudul dimeterai di rumah Abdullah bin Jad'an.

Perjanjian ini dimenterai diantara puak2 kaum Musyrikin Quraisy dari Bani Hashim, Bani Muttalib, Bani Asad bin Abdul 'Uzza, Zahrah bin Kallab dan Taym bin Murrah.

Perjanjian ini sebenarnya adalah perjanjian yang dibuat diantara kaum Muslimin yg dizalimi (ketika itu) dengan kaum pemerintah Kafir Musyrikin yang lebih memberikan penekanan kepada urusan PERDAGANGAN yang lebih adil.

2... Perjanjian Al-Fudul yg dimenterai dgn kaum pemerintah Musyrikin Quraisy di MEKAH ini di buat pada AWAL abad ke-7 Masihi. Perjanjian ini termenterai setelah terjadinya peperangan al-Fujjar dan setelah kaum Muslimin keluar dan berjalan membentuk dua barisan menuju Kaabah.

Peperangan Al-Fujjar berlaku semasa usia Baginda lima belas tahun ( 586 masihi ) manakala Mekah hanya berjaya diperintah mengikut acuan Islam oleh Nabi kita Nabi Muhamad saw pada tahun 628 masihi, iaitu selepas beberapa tahun perjanjian Al-Fudul dibuat.

Jika kita lihat fakta 1 dan 2 sahaja jelas menunjukkan bahawa yang ditentang oleh Nabi kita Nabi Nabi Muhamad saw adalah pemerintahan kejam kaum kafir terhadap muslimin dan bukan yang menentang pemerintahan sesama Islam sepertimana yang dilakukan oleh PAS dalam BERSIH.

3... Berdasarkan sirah Nabi dan sahabat, demonstrasi terhadap pemerintah Muslim dalam bentuk seperti ditunjukkan oleh masyarakat dunia hari ini (sama ada secara aman atau liar) tidak pernah dicontohkan oleh Nabi Muhammad s.a.w. dan para sahabat radhiallahu ‘anhum.

Kekuatan sanad kisah perjanjian Al-Fudul juga pernah dipertikaikan. Kisah ini telah diriwayatkan oleh Abu Nu’aim dalam Hilyatul Auliya’ 1/40 berkata:

"Telah menceritakan kepada kami Muhammad bin Ahmad bin Hasan, berkata: Telah menceritakan kepada kami Muhammad bin Utsman bin Abi Syaibah berkata: Telah menceritakan kepada kami Abdul Hamid bin Shalih berkata: Telah menceritakan kepada kami Muhammad bin Aban dari Ishaq bin Abdullah dari Aban bin Shalih dari Mujahid dari Ibnu Abbas dari Umar bin al Khattab."

(*sanad: bermaksud salasilah atau pertalian antara beberapa orang rawi yg meriwayatkan sesuatu hadis. Atau jalan yang bersambung sampai kepada matan, perawi yang meriwayatkan matan hadits dan menyampaikannya. Sanad dimulai dari rawi yang awal (sebelum pencatat hadits) dan berakhir pada orang sebelum Rasulullah saw yakni Sahabat. Misalnya al-Bukhari meriwayatkan satu hadits, maka al-Bukhari dikatakan mukharrij atau mudawwin (yang mengeluarkan hadits atau yang mencatat hadits), perawi yang sebelum al-Bukhari dikatakan awal sanad sedangkan Sahabat yang meriwayatkan hadits itu dikatakan akhir sanad.)

Taraf riwayat ini sangat lemah dan ia bertentangan dengan hadith-hadith shahih yang lain. Kelemahannya adalah dari segi sanad dan matan.

4... Adapun dari segi sanad adalah kerana di dalam riwayat tersebut terdapat seorang yang bernama Ishaq bin Abdullah bin Abi Farwah.

Imam an Nasa’i berkata: “Dia seorang yang matruk (orang yang ditinggalkan haditsnya)”.

Imam al Bukhari berkata: “Para ulama’ meninggalkannya”.

Imam Baihaqi berkata: “Dia matruk“.

Imam Yahya bin Ma’in berkata: “Dia pendusta”.

Imam Ibnu Hibban berkata: “Dia membolak-balikkan sanad, memarfu’kan hadith mursal, dan Imam Ahmad melarang meriwayatkan hadithnya”.

5... Dari segi matan pula, riwayat tersebut menyebut Umar bin al Khattab, kerana kasahihan Umar ke dalam agama Islam ketika itu boleh dipertikaikan. Maka riwayat ini bertentangan dengan beberapa riwayat shahih yang lain.

Mengenai Islamnya Umar bin al Khattab seperti diriwayatkan dari Abdullah bin Umar disebut sepertimana yang dinyatakan diantaranya hadis yang terdapat di dalam Shahih al Bukhari serta hadis Bidayah Wan Nihayah 3/81 oleh Imam Ibnu Katsir.

Jelaslah jika dilihat fakta 3, 4 dan 5 sahaja secara terang-terangan menunjukkan hujjah-hujjah yang diguna pakai oleh PAS adalah terlalu lemah untuk mengISLAMkan demonstrasi.

Tidak ada satu pun panduan dari ulama salaf yang berdalilkan hadith sahih yang membenarkan demontrasi jalanan.

Ketahuilah wahai juak-juak PAS dalam Pakatan Haram bahawa amalan agama yang bersifat pasti dan qati’e berkaitan aqidah dan rukun Islam tidak boleh disamakan dengan amalan muamalat atau hubungan sesama manusia yang bersifat kurang pasti dan dzanni.

Ketahuilah wahai juak-juak PAS dalam Pakatan Haram bahawa amalan berdemonstrasi adalah sesuatu yang bid’ah dhalalah (perkara yang diada-adakan dan sesat hukumnya) jika ia dikaitkan dengan amalan beragama (contohnya mewajibkan orang ramai menyertai demonstrasi atas ‘fatwa’ agama atau justifikasi bahawa ia merupakan suatu ibadah).

6... Dalam bab muamalah, ulama usul fiqh telah membina satu kaedah usul iaitu “al-aslu fil asyyia al-ibahah ma lam yurid dalil at-tahrim” bermaksud “hukum asal sesuatu perkara itu adalah harus kecuali ada dalil tentang pengharamannya”. Yang secara terang menjelaskan terdapat banyak kemungkaran-kemungkaran yang didapati dari amalan berdemonstrasi terhadap pemerintah Muslim.

Dijelaskan bahawa berdemonstrasi terhadap pemerintah Muslim adalah berbentuk tasyabbuh, iaitu menyerupai perbuatan orang-orang kafir.

Rasulullah s.a.w. bersabda:
“Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka mereka termasuk golongan tersebut.” [Hadith Riwayat Ahmad, shahih]

(Tidak semua perkara atau perbuatan orang-orang kafir mesti ditolak atau dilarang iaitu sesuatu yang bukan merupakan ciri-ciri khusus orang-orang kafir, sama ada aqidah, adat-istiadat, atau peribadatannya, dan hal itu tidak bertentangan dengan nas-nas serta prinsip-prinsip syariah, atau tidak dikhuatiri akan membawa kepada kerosakan. Maka yang demikian itu tidaklah termasuk dalam tasyabbuh.)

7... Syeikh Muhammad Nasiruddin al-Albaani berpendapat bahawa perbuatan demonstrasi adalah termasuk dalam bentuk tasyabbuh terhadap orang kafir.

Pendapat beliau ini boleh dipakai terhadap Perhimpunan Bersih 2.0 kerana demonstrasi Bersih yang pertama dahulu telah membuktikan bahawa ia telah menimbulkan kerosakan, kesusahan dan kerugian harta benda kepada masyarakat awam.

8... Demonstrasi terhadap pemerintah juga boleh dimasukkan ke dalam kategori khuruj (keluar menentang pemerintah) yang mana ianya dilarang oleh Rasulullah s.a.w. dalam banyak hadith-hadith shahih.

Salah satunya sepertimana disebut didalam riwayat bahawa Said bin Jahman r.a. berkata:

“Aku datang kepada Abdullah bin Abu Aufa, matanya buta, aku mengucapkan salam." Beliau bertanya kepadaku: "Siapa engkau?" "Said bin Jahman, jawabku." Beliau bertanya: "Kenapa dengan ayahmu?" Aku katakan: "Al-Azariqah telah membunuhnya." Beliau berkata: "Semoga Allah melaknat Al-Azriqah, semoga Allah melaknat Al-Azriqah. Rasulullah sallallahu 'alaihi wasallam mengatakan bahawa mereka anjing-anjing neraka."

Aku bertanya: "(Yang dilaknat sebagai anjing-anjing neraka) Al-Azriqah sahaja atau Khawarij semuanya?" Aku katakan: "Beliau menjawab: Ya! Khawarij semuanya." Aku katakan: "Tetapi sesungguhnya pemerintah telah berbuat kezaliman kepada rakyatnya?" Maka beliau mengambil tanganku dan memegang dengan sangat kuat, kemudian berkata: "Celaka engkau wahai Ibnu Jahman! Wajib atasmu berpegang dengan sawadul a'zham, wajib atasmu untuk berpegang dengan sawadul a'zham.

Jika kau ingin pemerintah mahu mendengar nasihatmu, maka datangilah dan khabarkan apa yang engkau ketahui. Itu kalau dia menerima, kalau tidak, tinggalkan! Sesungguhnya engkau tidak lebih tahu darinya." [Hadith Riwayat Ahmad, shahih]

9...Sedarlah wahai juak-juak PAS dalam Pakatan Haram, bahawa kalian tidak akan mendapat sebarang pahala kebaikan sepertimana yang telah dinyatakan Abu Ishaq al-Sabi’i r.h. daripada pembesar ulama Tabiin berkata:

“Tidak ada suatu kaum yang mencerca pemimpin mereka melainkan (mereka) akan terhalang daripada mendapat kebaikannya”. [al-Tamhid, Ibn Abdil Barr, al-Fitan, Abu Amru al-Dani]

Walaupun Islam memang mewajibkan rakyat menegur pemerintah yang zalim walaupun kepada firaun sekalipun, nasihat kepada pemerintah itu hendaklah dilakukan dengan bahasa yang paling baik dan paling lunak serta dalam keadaan yang terhormat serta haram mencela dan mengaibkan pemimpin di hadapan khalayak ramai berdasarkan firman Allah s.w.t: Surah Taha: 43-44:

“Pergilah kamu berdua kepada Firaun, Sesungguhnya ia telah melampaui batas dalam kekufurannya. “Kemudian hendaklah kamu berkata kepadanya, dengan kata-kata yang lemah-lembut, semoga ia beringat atau takut”.

Berdasarkan surah ini sahaja telah menunjukkan bahawa Demonstrasi BERSIH itu sahaja telah bertentangan dengan seruan dan firman Allah s.w.t. Lebih memburukkan keadaan penganjur BERSIH telah menjemput wartawan-wartawan asing demi memutar belitkan fakta serta memburuk-burukkan dan mengaibkan kerajaan.

Sedarlah wahai juak-juak PAS bahawa kalian telah menentang seruan dan firman Allah s.w.t.

10... Bukan sahaja perbuatan bersekongkol dengan Demonstrasi Jalanan BERSIH itu bertentangan dengan firman ALLAH, tetapi ia juga menentang apa yang telah diseru oleh Nabi kita Nabi Muhammad s.a.w

Sabda Nabi s.a.w:
“Sesiapa yang hendak menasihati pemimpin akan sesuatu urusan maka janganlah dia melakukannya terang-terangan tetapi peganglah tangannya dan bersendirianlah dengannya (lalu nasihatlah), jika dia (pemimpin) menerimanya maka demikianlah yang dikehendaki, jika tidak maka dia telah melaksanakan tanggungjawabnya”. [Hadith Riwayat Ahmad, shahih]

Jika kita rujuk dari fakta 1 sehingga fakta ke 10 sudah jelas lagi bersuluh bahawa Haji Hadi dengan sengaja memutar belitkan fakta dan menyembunyikan kebenaran.

Tuesday, July 19, 2011

Lawat orang kafir mati siap buat benda haram, lawat orang Islam meninggal tersengih-sengih takda adab!!!

Kepada pembaca-pembaca blog yang berada di atas pagar, lihatlah sendiri bagaimana LAYANAN dan SIKAP seorang pemimpin PAS yang diagung-agungkan, Mohd Nizar Jamaluddin bekas MB Perak.

Lihat 2 gambar ini.

Pemimpin Utama PAS, Nizar di kematian Teoh Beng Hock

Waktu Cina mati Nizar pakai kot, siap pegang lilin membuat benda yang jelas haram (sila baca penjelasan Mufti Perak di bawah), tunduk-tunduk hormat buat muka sedih. Macam keluarga sendiri pulak mati. Sampaikan blogger PAS si MSO siap mintak pemimpin PAS lain sound Nizar lain kali jangan main-main lilin. (lihat bawah)

Ini semua tak lain Nizar buat untuk undi Cina!

Nizar tersengih-sengih menghadiri majlis pengkebumian aruah DrLo'Lo'.

Sewaktu orang Islam meninggal, sahabat sendiri pula tu iaitui Dr Lo'Lo', Nizar pergi ke majlis pengkebumian pakai baju politik iaitu t-shirt Bersih warna kuning, tak pakai lebai atau songkok, dan tersengih-sengih takjub dengan keberanian dirinya memakai baju kuning.

Kalau ikut blogger TanSriMat, dia dah sewel kena ketulahan pasal derhaka pada Sultan!

Patutlah orang PAS sendiri tak pilih dia masa pemilihan Naib Presiden PAS, tercorot dari 7 orang calon. Agaknya kalau 700 orang calon pun, dia tercorot juga.

aboudiabydoo: DAP dan KOMUNIS je yang sayang sangat dia ni.

-----

Dari blog MSO,

"Pas juga perlu menegur sesetengah pemimpinnya yang turut membakar lilin sebagai menyatakan simpati kepada mendiang Teo Beng Hock. Ulama Pas perlu menjelaskan apakah tindakan itu tidak merosakan aqidah muslim mereka? Ingatlah sesuatu kemungkaran itu tidak boleh dilakukan walaupun kerana apa termasuk politik!"


Penjelasan Mufti Perak,

Tindakan memegang lilin oleh masyarakat Islam sebagai tanda memprotes dan mengingati orang mati adalah satu perbuatan haram di sisi agama.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, perbuatan itu menyalahi hukum Islam kerana seolah-olah menggambarkan ajaran kristian.

“Islam haram tindakan sedemikian. Tambahan pula perkara itu dilakukan untuk orang mati. Dalam agama kaedah terbabit adalah orang kristian,” katanya.

Monday, July 18, 2011

Ahli PAS sendiri dibelasah bila mahu jumpa Hadi Awang, demokrasi kepala hotak apa!

Gah benar lah Hadi Awang Presiden Parti DAPAS konon dia tahu sangat semua negara demokrasi benarkan demonstrasi.

Tegas Hadi, hanya negara komunis tidak membenarkan rakyat meluahkan perasaan mereka.

Tapi Haji Hadi sendiri bila rakyat berjumpa dia sekadar mahu bertanya soalan dia lari lintang-pukang dan bila gambarnya diambil, juak-juak pencacai-pencacainya siap rampas kamera dan belasah rakyat tersebut. (laporan oleh mangsa belasah dan rampas di bawah)

Ini bukan fitnah tapi betul-betul, dan yang paling sayu terjadi lepas solat Jumaat, DALAM KAWASAN MASJID. Yang kena belasah dan rampas pula ialah fanatik Pakatan Rakyat.

Mangsa yang dibelasah hanya mahu jumpa Hadi Awang

Hipokritnya Hadi Awang.

Dia bukan Kerajaan.
Kerajaan harus hentikan demo Bershit pasal rosakkan keyakinan pelabur pada kestabilan negara.
Kerajaan harus hentikan demo Bershit pasal ia melanggar undang-undang.
Kerajaan harus hentikan demo Bershit sebab ia mengganggu ekonomi KL, orang ramai, sampai 2-3 hari, yang berniaga tutup kedai hingga ada yg rugi beratus ribu, yang kenduri kahwin sedara-mara tak dapat datang.

Tapi Hadi Awang tak ada apa-apa alasan.

Dan kalau semasa hanya menjadi Presiden PAS orang dia boleh belasah rakyat yang hanya mahu berjumpa (bukannya membuat kacau macam Bersih), apa jadi kalau dia jadi Perdana Menteri atau Menteri Kabinet?

Mahu ditembaknya orang yang demonstrasi.

Ahli PAS dibelasah bila mahu jumpa Hadi Awang

12.30 - Gua sampai. Gua jumpa C++ di Restoran Lempeng (seingat gua). Berdekatan dengan Masjid Rusila.

12.50 - Gua bersiap2 menunaikan solat Jumaat. Tukar selipar, etc. Dan masuk ke perkarangan masjid. Ambil wuduk dan terus ke saf beberapa di depan (tak ingat). Lepas solat sunat, gua sempat ambil gambar mimbar.

Tak ingat masa - Solat Jumaat habis. Gua solat sunat. Dan tunggu TGHA habis wirid dan solat sunat. Member gua (bukan C++) dah 'takut2' (pada tafsiran gua) dan berkata dia mahu ke tandas. Mungkin dia dapat agak situasi sebenar bukan seronok apabila bersembang sambil makan di Restoran Lempeng tadi (tafsiran gua). Pada hal dia ditugaskan sebagai kameraman 1, manakala C++ adalah kameraman lulit.

Tak ingat masa - TGHA beredar dari tempat solat menuju ke pintu keluar, bahagian depan, sebelah kanan jika kita mengadap kiblat. Terdapat ramai yang serbu berpusu-pusu bagi mencium tangan. Member gua tak tau mana. Gua turut bangun, bagi isyarat kepada C++, dan terus merapati TGHA. Gua telah berjanji, gua akan berbahasa dengan baik.

(Seingat gua, inilah dialog gua dengan TGHA)

"Assalamualaikum, Tuan Guru."

Melihatkan muka gua, muka TGHA terus berubah (tafsiran gua terhadap perubahan air muka).

"Saya AdukaTaruna dari Kelantan, ingin bertanya kepada Tuan Guru (selepas ini gua guna istilah TG), beberapa soalan."

"Saya sibuk. Saya ada program lain."

Ketika ini gua risau jika tiada rakaman. Gua keluarkan handphone China, dan on videocam. Setiap manusia mempunyai hubungan peribadi dengan Penciptanya (tafsiran gua).

Selesai on videocam, TGHA telah berada jauh sedikit. Gua terus mendapatkannya, tanpa memakai selipar. Seingat gua, inilah dialog gua :

"TG, saya mohon 5 minit sahaja untuk bertanya soalan."

Gua merayu sehingga berada di dalam dan di depan tangga rumah TGHA.

Seingat gua (tiada rakaman video pada gua), inilah dialog TG.

"Saya sibuk. Saya sibuk. Saya ada program lain."

Ketika inilah muncul Lelaki 1 dan merentap baju gua. Seingat gua, dia memarahi gua. Dan menggugut untuk mencederakan gua. Gua menjelaskan tujuan gua datang, untuk bertanya soalan. Dalam keadaan videocam masih ON.

Lelaki 1 minta rampas handphone gua. Dan muncul Lelaki 2 (budak kurus berkopiah) merampas handphone gua dengan bantuan Lelaki 1 dan beberapa lelaki yang gua tak sure berapa jumlahnya. Semua kejadian ini berlaku di hadapan THGA; dalam dan di hadapan rumah TGHA; malah seingat gua, gua dan lelaki 1 berada di atas simen rumah TGHA. Dianggarkan 50 lelaki berada di situ.

Mungkin isyarat TGHA (tafsiran gua), gua kemudiannya ditarik oleh beberapa lelaki, dibawa ke hadapan Masjid Rusila, kira2 semeter dari sempadan meletak selipar. Gua dikerumuni oleh lebih 100 orang. Mereka berkata inilah AdukaTaruna. Salah seorang dari mereka mengambil gambar gua, gua sempat buat aksi 'peace'. Mereka memaki, mengugut dan mencadangkan gua dicederakan.

Terdapat ramai dari mereka yang memiliki handycam dan kamera digital. Menandakan bahawa kehadiran gua sebenarnya memang diketahui. Mustahil datang solat Jumaat membawa handycam (tafsiran gua). Mereka merakamkan ucapan gua di situ, ketika gua pasrah kepada Allah kerana bimbang tiada rakaman bagi pihak gua. Setiap hamba mempunyai hubungan peribadi dengan Penciptanya.

Ketika gua bercakap hak-hak gua sebagai rakyat yang berada dalam kerangka demokrasi, gua dipukul dari belakang sebanyak 2 kali, seingat gua. Semua ini, dirakam oleh jemaah Rusila. Gua tak sure sama ada mereka akan upload perkara itu demi Allah atau menyembunyikan perkara itu demi kasta ulama. Dan gua tak sure sama ada, ada rakaman video bagi pihak gua, atau tidak.

Berkali-kali gua menyatakan hak gua untuk beredar ke balai polis bagi membuat report rampasan handphone, tetapi tidak dibenarkan Lelaki 3. Gua cam lelaki 3 sampai sekarang. Insyallah. Ketika gua dikepung oleh lebih 100 orang, tiada satu pun pihak yang tampil memperkenalkan sebagai Batu Api atau Songkok Putih.

Kemudian, Lelaki 3 dan beberapa lelaki yang gua tak sure jumlahnya, menarik tangan dan baju gua ke tingkat 1. Gua merentap kembali tangan gua dan membuat bahasa tubuh supaya jangan 'seret' gua. Gua boleh jalan sendiri. Tak lari dan bersumpah atas hubungan peribadi setiap hamba dengan Penciptanya, sedikit pun gua tidak takut.

Gua ditahan dalam sebuah bilik di Tingkat 1. Pintu ditutup. Ada kira2 15 lelaki di dalam. Siap membuat rakaman video lagi. Di luar bilik terdapat ramai lagi lelaki dan anak-anak lelaki. Mereka meinjau2 dicelah2 tingkap. Gua diberikan hak buang air dan disuruh duduk.

Berkali-kali gua menjelaskan hak gua untuk beredar dan membuat laporan polis, tetapi ditahan. Seorang lelaki Melayu tua dipercayai bernama Wahab berkutbah kepada gua, TGHA adalah ulama yang diiktiraf antarabangsa. Melawan masuk neraka. Kita semua mati, etc. Kejadian dirakamkan oleh pihak mereka.

Sepanjang gua ditahan secara salah itu, tiada siapa pun memperkenalkan diri sebagai Batu Api atau Songkok Putih. Gua menjelaskan bahawa, gua difahamkan oleh Terengganukite, di bawah Lajnah IT PAS Dungun (seingat gua), dan laman blog Batu Api yang dipercayai di bawah Suhaimi Embong (seingat gua), telah memaklumkan kehadiran gua; dan pihak Rusila tahu kehadiran gua. Lelaki separuh tua yang gua percayai sebagai pengerusi Masjid Ruslia menafikan. Sehinggalah gua menjelaskan bahawa penahanan mereka ke atas saya adalah salah, dan boleh dianggap satu penculikan, barulah mereka 'cuak' (tafsiran gua).

Sumber: http://adukataruna.blogspot.com/2011/01/gua-akan-jumpa-hadi-di-rusila-lagi.html

aboudiabydoo: yang belasah bodoh, yang kena belasah pun bodoh.

Tuesday, July 12, 2011

Tak ada satu pun bloggers Pakatan Setan yang bawak cerita orang Mati lepas kantoi!

Petang semalam Blogger #1 Pro-BN, Papagomo menyiarkan expose bagaimana semua media Pakatan Rakyat cuba memutarkan kes kematian Encik Baharuddin Ahmad yang sakit jantung.

PapaGomo disambut oleh hampir semua blogger2 besar BN, yang kemudian menyiarkan cerita sama.

Apa yang didedahkan Papagomo ialah rupa-rupanya pihak Pakatan Setan sudah merancang membuat cerita bergambar berherokan pengkhianat negara bernama Suhardi Mohd, siap dengan solat tengah jalan (apa perlu solat tengah-tengah jalanraya, masjid dan surau kan banyak?), baca doa pakai loudhailer dan yang paling best, memprovokasi polis sehingga ditangkap dan kemudian buat-buat macam kena sawan.



Ini semua untuk tujuan fotografi dan video, supaya boleh diedarkan ke media-media asing yang telah digula-gulakan Anwar berpuluh tahun supaya mengikut kata beliau.

Antara pelakon tambahan ialah Rozen Azen, yang baru minggu lepas kena gegar sampai terkentut-kentut dengan Pemuda UMNO di Shah Alam. (kali ini si Rozen tukang pegang loudhailer pelakon utama baca doa)



Tiba-tiba ada la satu hamba Allah ahli PAS ni mati la pulak sakit jantung sebab sibuk juga nak turun padang walau dah tahu semput. Dah nak ajal, Allah cabut nyawa masa tengah amarah, masa tengah merusuh dan menentang Ulil-Amri. MasyaAllah.

Lalu pihak Pakatan pun mula lah spin, guna gambar Suhardi ni konon-konon dia lah yang mati tu. Ini sebab gambar aruah yang mati itu tak ada apa yang boleh digunakan untuk hentam Kerajaan dan burukkan negara Malaysia. Yang ada hanya gambar polis cuba beri bantuan perubatan.

Jadi depa spin guna gambar lakonan Suhardi. Dan semua ini sudah kantoi sama papagomo.

Menjangkakan jawapan yang berbelit-belit dari puak Setan, malam tadi sepanjang awal pagi aku mencari jawapan balas dari bloggers Pakatan Setan, trawling semua blogroll diorang. Haram satu pun takda.

Aku juga mencari lagi cerita-cerita baru pasal orang mati tu dan jugak pasal orang yang konon-kononnya mati tu tapi sebenarnya pelakon lancik si Suhardi, tak ada juga.

Rupa-rupanya cerita orang mati di dah kena blackout dengan bloggers Setan, sebab masing-masing dah kantoi menipu dengan Papagomo.

Padahal sejak dari lepas rusuhan haram tempoh hari sampai petang semalam, tak habis-habis siarkan gambar si Suhardi tu kononnya dah kojol.

Hoi bloggers PakatanSetan, korang tu dah menyebabkan pembaca-pembaca korang tertipu. Gerenti ada pulak antara mereka menyebarkan fitnah pulak akibat dari membaca blog haram korang tu.

Ada lebih baik korang siarkan lah satu posting, kata sudah silap identiti dsb nya, bukan biar lagu tu saja. Kalau tidak dah jadi fitnah, dan korang sendiri mau ingat la apa dosa fitnah.

Korang ni memang takda tanggungjawab langsung. Tak takut mati ke woi!

Monday, July 11, 2011

Anwar Ibrahim dan pemimpin-pemimpin PAS, PKR, DAP akan umumkan meritokrasi bagi MCKK, MRSM, STAR, Sekolah Menengah Sains dan semua SBP. Tahniah!


PAS, PKR dan DAP kononnya memperjuangkan meritokrasi, melaungkan bahawa UMNO tidak adil dan perkauman dan mementingkan Melayu sahaja.

PAS, PKR dan DAP menggambarkan bahawa semua yang dilaksanakan Kerajaan BN yang diterajui UMNO sebagai parti terbesar semuanya hanya menguntungkan Melayu ahli UMNO saja, dan bahawa semua Melayu lain dan kaum lain ditindas.

Sudah tentu PAS, PKR dan DAP berjaya dalam hal ini. Saban hari, ribuan komen dan kenyataan dalam Malaysiakini, Malaysian Insider, Free malaysia Today dan ratusan ribu akaun facebook, blog dan tweets menyokong dan turut melaungkan perkara ini.

Sudah tiba masanya Anwar dan juak-juaknya dalam PAS, PKR dan DAP 'walk the talk". Kita mahu tahu secara detail apa yang diperjuangkan mereka.

Isu pertama, PELAJARAN. Sub-isu, SBP atau Sekolah Berasrama Penuh.

SBP mendapat banyak kemudahan, dan kalau ikut "thinking" PAS, PKR dan DAP , sepatutnya semua rakyat berhak sama rata, betul tak?

Jadi beranikah HARI INI pemimpin-pemimpin PAS, PKR dan DAP termasuk Anwar Ibrahim mengisytiharkan bahawa APABILA PAS, PKR dan DAP memerintah, maka semua SBP termasuk MCKK, semua MRSM, STAR, RMC, SDAR, semua Sekolah Menengah Sains akan mengamalkan meritokrasi TANPA ADA KUOTA KAUM?

Adakah Anwar dan kuncu-kuncu nya hanya pandai bercakap saja?

Berani atau penakut?

Betulkah mereka ini serious atau hanya mahu menang undi?

You berani bikin serupa cakap?

Atau cakap tak serupa bikin?

Sekurang-kurangnya announce bahawa tindakan pertama, MCKK akan dimeritokrasikan. Pengambilan pelajar Tingkatan Satu dan pelajar baru Tingkatan 4 tahun selepas Pakatan Rakyat menang pilihanraya umum, akan menurut meritokrasi. Kalau pengambilan pelajar baru Tingkatan 1 ialah 150 orang setahun, maka jadikan pengambilan 150 orang ini purely atas dasar meritokrasi. Kalau top 150 pelajar Tahun 6 Malaysia ialah etnik Cina, so be it!

Ini baru adil! Baru meritokrasi!

Jadi kita mahu dengar mula-mula sekali semua alumni MCKK dalam Pakatan Rakyat untuk bersuara dulu, those Champions of Equal Rights, Champions of Humanity, Champions of Meritocracy bersuara dahulu. Anwar Ibrahim, Nik Nazmi, Rafizi Ramli, Dr Hatta Ramli, Kamaruddin Jaafar untuk umumkan perkara ini.

Lepas itu barulah umumkan bahawa semua sekolah lain juga akan dimeritokrasikan.

Kita mahu dengar pengumuman yang sama dari pemimpin-pemimpin PAS macam Hadi Awang, Mat Sabu, Khalid Samad, Nijar tentang perkara ini.

Kita juga mahu dengar dengar pengumuman yang sama dari pemimpin-pemimpin DAP Lim Kit Siang, Karpal, Gobind Singh, Guan Eng, Kula, Ngeh, Nga, Ngok dan Ngang tentang perkara ini.

Kita yakin bukan kita sebagai penyokong BN saja mahu tahu pegangan PKR PAS DAP tentang perkara ini, tetapi penyokong Pakatan dan orang atas pagar juga mahu tahu.

The ball is in your court, PR leaders.

Friday, July 8, 2011

Ashraf Sinclair pula seru rakyat turun Bersih!


Lepas satu, satu bangsat artis malaysia ni nak tunjuk keras kepala ya.

Lepas Bob Lokman, Wardina. Kali ni Ashraf Sinclair pulak, budak bodoh yang kantoi buat maksiat kat Bali dengan aktres Indonesia sebelum ada ikatan perkahwinan. Buat benda haram memang pandai lah artis-artis ni.

Ni perangai macam babi ni bukan sekarang duduk Indonesia ke? apasal pulak nak jadi batu api kat Malaysia ni.

Kalau ada siri sinetron dia dimainkan di stesen tv Malaysia, Kerajaan Malaysia dan mana-mana stesen TV yang menyiarkan siri lakonan bangsat ni perlu kaji semula sama ada perlu buang siri dia dalam longkang!

Dia telah menghasut dan melakukan kesalahan bawah Akta Hasutan. Ini bukan perkara main-main.

Mohon DS Rais Yatim buat sesuatu.

Tuesday, July 5, 2011

Nik Nazmi pertahan Wardina terjumpa Azmin. Tapi kan..... Tapi kan.....

Nik Nazmi telah bersuara mempertahankan Wardina. Nak jadi adil, saya link kan di sini penerangan Nik Nazmi dalam blog beliau. Panjang sangat, tak sesuai copypaste.

Kenyataan Media: Penjelasan Kehadiran Wardina Safiyyah dalam Karnival Mesra Rakyat ‘Jom Santai’

------------------

Saya sendiri tidak bersetuju sepenuhnya dengan banyak blog penyokong UMNO dan BN yang menghentam habis-habisan Wardina bila keluar gambarnya dalam acara 'Jom Santai' dan gambar minum satu table dgn Azmin.

Tapi tak bersetuju sepenuhnya tak bermakna tak bersetuju langsung.

Saya tak bersetuju gambar seksi Wardina zaman Dewi Remaja diheboh-hebohkan semula. Sebabnya, Wardina sekarang banyak buat kerja-kerja baik mengajak golongan muda bertudung dan memperkasakan diri sebagai wanita dan sebagainya. Tidak banyak role model sebegini, dan saya tepuk, setuju Wardina buat begini.

Tapi Wardina harus ingat, apabila Wardina mula mengeluarkan komen-komen yang berbau politik dan nampak berjinak-jinak dengan politik, maka Wardina sendiri secara 'implicit' membenarkan diri Wardina diserang dengan gaya politik; dalam politik Malaysia hari ini, blogosfera merupakan satu platform utama untuk hal ini.

Dan Wardina dan para peguamnya serta penyokongnya tidak boleh menyalahkan penyokong-penyokong BN tentang hal ini, sebab ia dimulakan lama dulu oleh penyokong-penyokong Anwar Ibrahim sejak zaman reformasi. Dan dahulu, puak-puak reformasi langsung tidak ada limit, memanggil Perdana Menteri mahafiraun dan berbagai-bagai nama lagi, memfitnah Perdana Menteri ada kuil Hindu dlm rumah, tuduh Perdana Menteri tengok video blue dengan anak cucu dsb - semua ini dibuat tanpa bukti. Tidak ada justifikasi dalam serangan-serangan mereka, tiada bukti dan tidak ada hujahan. Yang ada hanya tuduhan.

Sedangkan dalam kes Wardina apa yang saya lihat adalah apa yang dipanggil dalam common law sebagai 'fair comment' - iaitu hak seseorang individu (dlm kes ini bloggers) untuk membuat komen/ulasan yang munasabah tentang sesuatu kejadian.

Dalam hal ini kejadian itu ialah bukti-bukti bergambar dari Majlis di Desa Mentari dan gambar minum dengan Azmin.

Wardina dan para peguam Wardina sendiri tentu maklum bahawa di dalam Mahkamah, hakim tidak membuat keputusan berdasarkan sesuatu fakta, tetapi mengambilkira semua fakta yang ada dihadapannya.

Itulah yang bloggers pro-keamanan negara buat - mereka merumus drpd apa yang mereka tahu. Dan apabila mereka menyeru TV3 mengambil tindakan, ia adalah kerana tidak semenggah Wardina bekerja dengan entiti yang dipunyai sebahagiannya oleh UMNO tetapi pada masa yang sama menghentam pula Kerajaan. Bloggers UMNO bercakap berdasarkan logik dan 'fair komen'.

Ini kerana tidak adil dan tidak kena Wardina membina imej dan pengaruh di bawah peluang yang dicipta UMNO, tetapi menggunakan imej dan pengaruh itu untuk menjatuhkan UMNO.

Kalau Wardina tidak setuju dengan UMNO, diam sudahlah dalam bab politik.

Kalau tak nak diam dan mahu bebas bersuara dalam hal politik, tak payah kerja dengan syarikat bersangkutan dengan UMNO.

Itulah yang saya percaya apa yang mereka mahu sampaikan, dan itulah juga pendapat saya.

Berbalik kepada membuat keputusan berdasarkan fakta. Nampaknya Nik Nazmi sudah menerangkan tentang gambar-gambar di Desa Mentari iaitu gambar-gambar No 1-2 di bawah. Tetapi bagaimana pula jika gambar-gambar tersebut dibaca dengan keterangan-keterangan lain (no 3-9 ) di bawah.

Apakah agaknya ulasan munasabah atau 'fair comment' seseorang manusia yang berakal bila membacanya.




Gambar-gambar di Desa Mentari yang menimbulkan isu. Sila baca
penjelasan Nik Nazmi tentang kejadian ini.



Tapi apa jadi apabila kejadian ini "dipertimbangkan bersama" dengan screenshots di bawah? :-




sumber: http://www.facebook.com/pages/Merdeka-Center-for-Opinion-Research/107863592573592

3 poster Program yang berbeza anjuran Kerajaan Negeri Selangor (kita boleh tengok 3 program ini berbeza kerana panel speakers berbeza). Munasabah dan 'fair comment' jika saya katakan ini program berbaur politik. Tapi kenapa Wardina adalah panel dalam ketiga-tiga program? (lihat poster)

Tengok tiga2 poster program. Bukankah semua itu orang PKR atau penyokong PKR? Apa persepsi masyarakat jika seseorang individu menjadi panel ketiga-tiga program?

Kalau ini bukan program politik, apa ke jadahnya website ni siarkan?


sumber; http://www.keadilandaily.com/pelakon-wardina-safiyyah-antara-yang-terlibat-siri-jelajah-belia-selangor/

Ada lagi.

sumber: Facebook Wardina

Komen Wardina malam BN menang di Sarawak. Apakah persepsi seorang manusia yang berakal bila membaca post wardina dan komen-komen pembacanya? Sila pergi sendiri dan baca.


Komen Wardina ttg isu Kristian Agama Rasmi.


Komen Wardina isu minyak naik.




Komen Wardina terhadap kenyataan rasmi YAB PM DS Najib.

Apakah persepsi seorang manusia yang berakal bila membaca post wardina dan komen-komen pembacanya?

Monday, July 4, 2011

Pung-pang pung-pang Pengundi Hantu di Permatang Pauh last-last kantoi PAS punya kerja! SIAP BUKTI!!

Kecoh blogger-blogger Pakatan pasal konon-konon di Permatang Pauh banyak pengundi hantu.

Betul lah tu.

Tengok senarai di bawah. Iaitu untuk DUN Permatang Pasir, Parlimen Permatang Pauh. DUN Permatang Pasir dimenangi oleh PAS semenjak beberapa pilihanraya lalu.



Perhatikan rumah No 508. Ada 12 pengundi dalam rumah No. 508 ini, hanya ada dua nama yg berbapa sama.

Nama 229, Idris bin Abdul Wahab ialah Ketua Cawangan Pas Kampong Tok Panjang, dalam DUN Bukit Tengah, Parlimen Batu Kawan. No 258 iaitu Saliah bt Sakiman pula ialah isteri Ketua Cawangan PAS itu. Kedua-dua mereka tidak tinggal di alamat yg di dalam senarai SPR, sebaliknya tinggal di dalam DUN Bukit Tengah, Parlimen Batu Kawan.

Kebanyakan nama-nama lain juga ialah Ahli-ahli PAS yang tidak tinggal di Permatang Pasir dan sebenarnya beralamat sebenar di luar DUN Permatang Pasir Parlimen Permatang Pauh.

Ini ialah bukti bahawa mereka ini ialah Pengundi Hantu PAS! Mereka pengundi-pengundi dari kawasan lain yang dipindahkan PAS ke Permatang Pasir untuk memenangkan PAS di Permatang Pasir! Sehingga menurut blogger Pakatan sendiri ada rumah PAS yang pengundinya hingga 30 orang, semuanya mengundi PAS!

Apa kata bloggers PAS dan PKR? Apa kata Malaysiakini dan Insider?

Harkk, ptuihhh!

Ye ye kutuk UMNO sebenarnya korang sendiri yang menipu pilihanraya.

Apa yang BERSIH nya?

Korang sendiri yang buat kerja ni la bahalol! BERSIH kepala bapak kau! Yang ni Ambiga tak mau cuci ka?

Hipokrit sungguh la korang!

--------------------------------------------

Perkara ini dibongkarkan sendiri oleh 2 bloggers Pakatan, iaitu Abu Nawas dan MatSamanKati.

Mat Saman Kati kata,

Selepas PRU 1999, Pas pun buat benda ni. Ramai ahli-ahli Pas yang duduk kat Juru, Penanti, Seberang Jaya…semua depa pindahkan ke Permatang Pasir. Ini bukan cerita kosong!!
Idris bin abdul Wahab adalah Ketua Cawangan Pas Kampong Tok Panjang, dalam DUN Bukit Tengah. Macam mana dia boleh mengundi di Permatang Pasir? Yang anak panah biru tu bini dia!! Nak tau lebih banyak lagi…pi tanya Abu Nawas.
Tu pasai, dalam PRK Permatang Pasir, Pas tak bising tentang pengundi hantu…tapi yang bising ialah Umno. Sebab dalam satu rumah…ada yang sampai 30 pengundi…dan semuanya mengundi Pas.


Abu Nawas kata,

MACAM MANA PILIHANRAYA NAK BERSIH KALAU PAS SENDIRI PUN TUKAR NAMA PENGUNDI

Dalam dok meronda2 di alam siber di hari website2 kerajaan di godam hari ini, Abu Nawas terjumpak satu blog Umno, iaitu blog pilihanraya kecil Dun Permatang Pasir. Blog ni dah tak di kemaskini kerana calon umno dah menerap dengan calon Pas masa prk hari tu.

Yang menariknya dalam isu2 yang di utarakan oleh blog tersebut, aku terjumpak senarai nama pengundi hantu yang telah di senaraikan di dalam blog tersebut.

Yang boleh aku kenai kata depa tu pengundi hantu ialah kerana antara nama dalam senarai tersebut aku kenai sangat. Maunya tak kenai orang kampung aku. Ketua Pas cawangan la pulak tu. Kah kah kah....

sila rujuk Sini

Ni nak kira macam mana ni? Kata umno dok bikin pengundi hantu tapi yang ni nak kira macam mana pulak? kah kah kah. Tak kan umno yang buat kot kalau dah nama tu adalah ketua pas cawangan. Tak kan umno nak tukaq nama orang pas pi jadi pengundi hantu di Dun tersebut. Cari nahas la namanya kah kah kah.

Cuba tengok anak panah merah dalam gambar di atas, Idris Bin Abdul wahab adalah Ketua Pas cawangan Kampung Tok Panjang yang berada di dalam Parlimen Batu Kawan dan Dun Bukit Tengah. Manakala anak panah biru adalah isterinya.

Ni nak kira pengundi hantu atau apa pulak? Kalau umno buat salah kenapa Pas buat tak salah. Hukum apa yang pas pakai ni?

Dengaq cerita la ni depa dok tukaq nama2 ahli Pas ke Dun Permatang Berangan la pulak. Kah kah kah.. ni kira tipu sunat ka tipu wajib?

Kalau asyik dok tukaq nama pengundi ke kawsan Pas bertanding macam mana pulak rakan dalam Pakatan rakyat nak dapat undi?

Habis la YB Bukit Tengah kali ni. Macam mana dia nak mempertahankan jawatan Adun kalau semua pengundi yang sokong Pakatan semuanya di tukar ke tempat Pas bertanding?

Kah kah kah selama ni YB ni dok ingat orang pas la yang akan tolong dia PRU13 nanti tapi dia tak tak orang pas sudah main dia punya belakang kah kah.

Habis la hang Din Binjai oii...


Kah kah kah.. Macam mana nak pilihanraya Bersih kalau orang yang nak bikin Bersih yang kotorkan pilihanraya?

Janganlah keluaq dalil "peperangan itu tipu muslihat" sebab nanti umno pun boleh kasi dalil tu jugak? Tak kesian ka kat kawan dalam pakatan yang undi kita tapi kita pulak bawak lari pengundi keluaq dari tempat depa bertanding?

Ishh marah pulak lagi depa kat Abu Nawas kah kah kah.. marah pi la bukannya depa bagi aku makan pun kah kah kah... Mana nak tau kot kot Shamsul Kamal nak talipon aku hari ni..dah lama dia tak talipon aku kah kah kah...